سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گزینه های درمانی برای هموروئید

چندین گزینه درمانی برای هموروئید وجود دارد، از اقدامات محافظه کارانه تا روش های تهاجمی تر. برخی از گزینه های درمانی رایج عبارتند از:

  • تغییر سبک زندگی: ایجاد تغییرات ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی می تواند به کاهش علائم هموروئید کمک کند. این ممکن است شامل خوردن یک رژیم غذایی با فیبر بالا، نوشیدن مقدار زیادی آب و اجتناب از زور زدن در طول اجابت مزاج باشد.
  • داروهای بدون نسخه: کرم ها، پمادها و شیاف های بدون نسخه می توانند به تسکین درد، خارش و التهاب مرتبط با هموروئید کمک کنند.
  • حمام سیتز: خیساندن در یک حمام سیتز گرم چندین بار در روز می تواند به کاهش تورم و تسکین ناراحتی کمک کند.
  • بستن با باند لاستیکی: در موارد شدیدتر، پزشک ممکن است بستن باند لاستیکی را توصیه کند، روشی که در آن نوار لاستیکی کوچکی در اطراف پایه هموروئید قرار داده می شود تا جریان خون آن قطع شود و باعث کوچک شدن و افتادن آن شود.
  • روش های جراحی: در موارد نادر، روش های جراحی مانند هموروئیدکتومی یا هموروئیدوپکسی منگنه ممکن است برای برداشتن یا کوچک کردن هموروئیدهای بزرگ یا پایدار ضروری باشد.

پیشگیری از هموروئید داخلی و خارجی

betterhealth.vic.gov.au بیان میکند؛ درمان و پیشگیری از بواسیر هر دو به از بین بردن یبوست بستگی دارد. رژیم غذایی سرشار از سبزیجات، میوه ها، غلات و آب به تولید حرکات نرم روده کمک می کند که به راحتی و به طور منظم دفع می شود.

به غیر از بهبود رژیم غذایی روزانه، تعدادی درمان دیگر برای هموروئید وجود دارد، از جمله:

  •  پمادهای قابض یا شیاف برای چروک شدن هموروئید
  •  بستن نواری هموروئید - نوارهای کوچکی از طریق پروکتوسکوپ برای کاهش هموروئید قرار داده می شود.
  •  جراحی به عنوان آخرین راه حل

درمان هموروئید

پزشک درمان را تا حدی بر اساس نوع هموروئید شما توصیه می کند. در حالی که گزینه های محافظه کارانه ممکن است برای علائم بسیار خفیف موثر باشند، بسیاری از افراد از چهار رویکرد ذکر شده در زیر سود می برند.

بستن نوار لاستیکی (رابربند)

michaeltarlowemd.com در این باره میگوید: این روش یکی از رایج ترین درمان های هموروئید است. دکتر یک باند لاستیکی جراحی را در اطراف پایه هموروئید قرار می دهد. طی چند روز آینده، خون رسانی به هموروئید قطع می شود. در نهایت هموروئید از بین می‌رود و یک اسکار بهبود یافته بر جای می‌گذارد.

بستن نوار لاستیکی میتواند انتخاب خوبی برای هموروئیدهای خونریزی دهنده باشد که به نرم کننده های مدفوع یا سایر درمان های محافظه کارانه پاسخ نداده اند.

تزریقاتی مانند بوتاکس

دکتر معمولاً از این روش برای هموروئیدهای داخلی که خونریزی می کنند استفاده می کند. تزریق ها حاوی محلول های خاصی هستند که عروق علامت دار را مسدود می کند تا خونریزی را متوقف کند. تزریق راه حل خوبی برای افراد مبتلا به اختلالات خونریزی است زیرا خونریزی اضافی بعد از آن وجود ندارد.

حذف لخته

اگر بواسیر ترومبوز بسیار دردناکی دارید، دکتر ممکن است حذف لخته ای که باعث درد شما می شود را توصیه کند. ابتدا محل را با بی حسی موضعی بی حس کرده، سپس با احتیاط لخته را خارج می کند. این روش زمانی بهترین است که در عرض سه روز پس از ظهور علائم استفاده شود.

عمل جراحی

هموروئیدکتومی نیز نامیده می شود، حذف هموروئید از تکنیک های جراحی برای حذف دائمی هموروئید استفاده می کند. قبل از درمان، هم بی حسی موضعی و هم آرامبخش دریافت خواهید کرد تا راحت باشید. بهبودی حدود 2-3 هفته طول می کشد.
گزینه های درمانی برای هموروئید