سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 نکته برای داشتن تمرینات هوازی خوب در تابستان

تمرین در تابستان ممکن است دشوار باشد. دمای گرم، نور شدید خورشید و وسوسه گذراندن عصرها در پارک به جای زمین تمرین، همگی مانعی برای ورزش کردن در این زمان از سال هستند.اما لازم نیست اینگونه باشد. با تغییرات درست در روال خود، می توانید حتی در گرم ترین روز تابستان تمرین را ادامه دهید. در اینجا پنج روش برتر ما برای بهترین استفاده از تمرینات تابستانی آورده شده است.

 

یک: قبل از تمرین خود را خنک کنید

هر چه بدن شما هنگام شروع کار خنک تر باشد، زمان بیشتری برای شروع تعریق طول می کشد و احتمال گرم شدن بیش از حد شما کمتر می شود. حتی قبل از شروع گرم کردن بدن، سعی کنید بدن خود را تا حد امکان خنک نگه دارید. با گرفتن دوش آب سرد، نوشیدن مایعات سرد و ماندن در یک اتاق خنک، "پیش خنک" کنید.

 

دو: در هیدراتاسیون زیاده روی نکنید

تمرین در گرما به این معنی است که شما بیشتر عرق خواهید کرد و آب بیشتری از دست خواهید داد، به این معنی که برای جایگزینی مایعات و الکترولیت های از دست رفته باید مایعات بیشتری بنوشید. اما زیاده روی نکنید. علیرغم آنچه ممکن است فکر کنید، کم آبی در واقع وضعیت بسیار دشواری است - تشنه بودن به این معنی نیست که شما کم آب شده اید. فقط مایعات کافی برای رفع تشنگی بنوشید، نه بیشتر. نوشیدن بیش از حد آب در حین ورزش می تواند سطح سدیم خون را رقیق کند و فشار بیشتری بر کلیه ها وارد کند.

 

سه: کربوهیدرات ها را قطع نکنید

وقتی صحبت از تغذیه به میان می آید، تابستان به طور سنتی فصل کاهش کربوهیدرات و سالاد است، اما با انجام این کار، خود را از برخی سوخت و مواد مغذی جدی محروم می کنید. اولاً، کربوهیدرات‌ها انرژی را فراهم می‌کنند که نه تنها به ورزش کمک می‌کند، بلکه به بدن اجازه می‌دهد تا خود را خنک نگه دارد. ثانیاً، مصرف کربوهیدرات بعد از تمرین به جبران سطح گلیکوژن، تسریع روند ریکاوری و کاهش اثرات درد عضلانی کمک می کند.

 

چهار: زمان تمرین خود را با دقت انتخاب کنید

در حالی که در زمستان توصیه می شود تا حد امکان در وسط روز تمرین کنید تا کمی نور خورشید را بگیرید و از گرم ترین زمان روز استفاده کنید، در تابستان توصیه می شود از این زمان از روز خودداری کنید و تمرین کنید. در عوض در صبح زود یا بعد از ظهر. در این مواقع دماها قابل تحمل تر بوده و تابش نور خورشید کمتر است. در اوایل صبح، هوا خنک ترین است و شروع تازه ای را برای روز فراهم می کند.

 

پنج: از کافئین دوری کنید

به طور کلی، قهوه می تواند به عملکرد تمرینی شما کمک کند زیرا کافئین به شما انرژی می دهد. با این حال، در تابستان، کافئین ایده خوبی نیست، زیرا در واقع باعث می شود بیشتر عرق کنید و سرعت از دست رفتن مایعات و الکترولیت ها را افزایش می دهد. این به این دلیل است که کافئین یک محرک ادرارآور است که سیستم عصبی مرکزی شما را تحریک می کند و غدد عرق را فعال می کند. از نوشیدنی های جایگزین برای افزایش هوشیاری مانند آب سرد و چای سبز استفاده کنید.
بیایید خلاصه کنیم:
تمرین تابستانی نباید سخت باشد. با ایجاد تغییرات کوچک در برنامه تمرینی خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که عملکرد شما در هر فصلی ثابت می ماند.