سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسه کرایو زگیل تناسلی نسبت به سایر روشها

کرایو زگیل تناسلی چقدر موثر است ?? “مراقبت ها + فیلم”

انجماد (کرایوتراپی) شکل استاندارد درمان زگیل های زنانه است. ثابت شده است که برای بیمارانی که به دنبال درمان رشد غیرطبیعی پوست خود هستند اما می خواهند از جراحی اجتناب کنند، ایمن و بسیار مفید است.

کرایوتراپی زگیل ها را با دی اکسید کربن مایع یا نیتروژن مایع طی چند جلسه منجمد می کند تا زمانی که خشک شوند و در نهایت از بین بروند. اگرچه این تکنیک بسیار موثر است، اما زمانی که به درستی اجرا نشود، خطرات خاصی را به همراه دارد، بنابراین مهم است که فقط با متخصصان پزشکی قابل اعتماد کار کنید.
چه کسی باید تحت تاثیر قرار گیرد و نتایج مورد انتظار

انجماد زگیل های زنانه برای هر بیمار اعم از زن یا مرد که هر یک از انواع مختلف زگیل تناسلی ذکر شده در زیر را دارد مفید خواهد بود:

 کندیلوم
 زگیل آلت تناسلی یا جنسی
 زگیل ولو
 زگیل دهانه رحم
 زگیل مقعد
 زگیل واژن


زگیل‌های تناسلی یا زنانگی زگیل‌های کوچک، غیر بدخیم و به رنگ پوست هستند که روی سطح پوست در ناحیه تناسلی و مقعد ظاهر می‌شوند. همراه با زگیل های مسطح، زگیل های کف پا، زگیل های رشته ای و زگیل های اطراف زبان، زگیل تناسلی توسط ویروس HPV یا پاپیلومای انسانی ایجاد می شود. با این حال، بر خلاف سایر زگیل ها، نمی توان آنها را با کیت های کرایوتراپی بدون نسخه یا خانگی درمان کرد.

این زگیل ها می توانند از کوچک تا بزرگ متغیر باشند. هرچه اندازه آنها بزرگتر باشد، درمان آنها دشوارتر است. آنها همچنین می توانند روی پوست مرطوب یا خشک رشد کنند، مطالعات نشان می دهد که زگیل های روی پوست مرطوب بهتر به درمان پاسخ می دهند. به طور معمول، دوره اولیه درمان شامل استفاده از پمادهای موضعی حاوی اسید سالیسیلیک است. کرایوتراپی تنها در صورتی به یک گزینه تبدیل می شود که پمادها مؤثر نباشند یا زگیل ها عود کنند.

بسیاری کرایوتراپی را ترجیح می دهند زیرا نه تنها زگیل موجود را از بین می برد بلکه به جلوگیری از رشد مجدد آن نیز کمک می کند. روند بهبودی نیز بسیار کوتاه است و خطر ایجاد جای زخم بسیار کم است.
روش کار چگونه است

فریز کردن زگیل های زنانه را می توان در مطب یا کلینیک متخصص پوست یا متخصص زنان به صورت سرپایی انجام داد. اغلب به 1 تا 4 جلسه نیاز دارد که بین 1 تا 3 هفته از هم فاصله دارند. هر چه زگیل بزرگتر و ضخیم تر باشد، جلسات بیشتری لازم خواهد بود. هر جلسه فقط حدود 10 تا 15 دقیقه با تمام آماده سازی ها طول می کشد، اما روش واقعی انجماد زگیل تنها یک دقیقه طول می کشد.

به طور معمول، این روش با کوتاه کردن زگیل توسط پزشک شروع می شود. اگر از داروهای بیهوشی استفاده شود، در این مرحله تجویز می شود. هنگامی که بیهوشی اثر کرد، نیتروژن مایع یا دی اکسید کربن مایع با استفاده از یک سواب پنبه ای یا پروب روی سطح زگیل اعمال می شود. هر بار مصرف حدود 2 تا 3 دقیقه طول می کشد، البته در برخی موارد می توان فقط یک بار اما برای مدت طولانی تری 5 دقیقه استفاده کرد. بیمار پس از استفاده از ماده انجماد آزاد است که به خانه برود و از او خواسته می شود تا برای جلسه بعدی برگردد و به همین ترتیب تا زمانی که زگیل خشک شود و خود به خود از بین برود.

https://www.docdoc.com

کلینیک زارعی - فریز کردن زائده های تناسلی